sobota, 18 kwietnia 2015

Biały ser czerpany - Handgeschöpfter Schichtkäse

Niemcy nie robią, przynajmniej u mnie na południu, takiego białego sera jak u nas. Jest tu cała masa różnych białych serków i serów, ale ani jeden nie jest identyczny jak nasz.

Jest jeden, który troszeczkę jest podobny do polskiego.
Jest drogi. Półkilogramowe opakowanie kosztuje prawie 2 Euro. Kupić go można w droższych sklepach, typu REWE, Tengelmann, Edeka...Trzeba go trochę odcedzić na sitku.



Ten po prawej stronie jest Bio.


Tak wygląda w środku.

Można go użyć do pierogów leniwych, ruskich, na farsz do pierogów z serem.
Robiłam z niego też nadzienie do drożdżówek.
No najważniejsze: nie ma w sobie żadnego polepszającego świństwa.
Na sernik dosyć drogi.

3 komentarze:

  1. Obeszlam właśnie 2 sklepy i nigdzie nie mogłam znaleść twarogu do pierogów. Znalazłam twój post i już wiem przynajmniej czego szukać . Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  2. W Lidlu od niedawna można dostać

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robię swój naturalny mleko od pierwszego dystrybutora jest pycha

    OdpowiedzUsuń